OWH
Ogólne warunki handlowe wraz z informacjami dla klienta
Spis treści:
- Zakres obowiązywania
- Zawarcie umowy
- Prawo do odstąpienia od umowy
- Ceny i warunki płatności
- Warunki dostawy i wysyłki
- Zastrzeżenie własności
- Odpowiedzialność z tytułu wad (rękojmia)
- Realizacja kuponów promocyjnych
- Realizacja kuponów podarunkowych
- Obowiązujące prawo
- Właściwość sądu
- Alternatywne rozstrzyganie sporów
1) Zakres obowiązywania
1.1 Niniejsze Ogólne warunki handlowe (dalej „OWH”) spółki wellbe health & beauty UG (dalej „sprzedawca”) mają zastosowanie do wszystkich umów dostawy towarów zawartych przez konsumenta lub przedsiębiorcę (dalej „klient”) ze sprzedawcą w odniesieniu do towarów oferowanych przez sprzedawcę w jego sklepie internetowym. Uwzględnienie warunków klienta zostaje niniejszym odrzucone, chyba że uzgodniono inaczej.
1.2 W przypadku umów o dostawę kuponów, mają zastosowanie niniejsze OWH, o ile nie ustalono inaczej.
1.3 Konsumentem w rozumieniu niniejszych OWH jest każda osoba fizyczna, która dokonuje czynności prawnej w celach, które nie mogą być przypisane w przeważającej mierze ani do jej działalności gospodarczej, ani do jej niezależnej działalności zawodowej.
1.4 Przedsiębiorcą w rozumieniu niniejszych OWH jest osoba fizyczna, prawna lub spółka osobowa posiadająca zdolność prawną, która przy dokonywaniu czynności prawnej działa w ramach wykonywania swojej działalności gospodarczej lub niezależnej działalności zawodowej.
2) Zawarcie umowy
2.1 Opisy produktów zamieszczone w sklepie internetowym sprzedawcy nie stanowią wiążących ofert sprzedawcy, ale służą do złożenia wiążącej oferty przez klienta.
2.2 Klient może złożyć ofertę za pośrednictwem formularza zamówienia online udostępnionego w sklepie internetowym sprzedawcy. Po umieszczeniu wybranych towarów w wirtualnym koszyku i przejściu przez elektroniczny proces składania zamówienia, klient, klikając przycisk kończący proces składania zamówienia, składa prawnie wiążącą ofertę w odniesieniu do towarów znajdujących się w koszyku.
2.3 Sprzedawca może przyjąć ofertę klienta w terminie pięciu dni,
wysyłając klientowi pisemne potwierdzenie zamówienia lub potwierdzenie zamówienia w formie tekstowej (faks lub e-mail), przy czym decydujące znaczenie w tym zakresie ma otrzymanie potwierdzenia zamówienia przez klienta lub
poprzez dostarczenie zamówionego towaru do klienta, przy czym decydujące znaczenie ma otrzymanie towarów przez klienta, lub
poprzez zażądanie płatności od klienta po złożeniu zamówienia.
Jeśli istnieje kilka z wyżej wymienionych alternatyw, umowa zostaje zawarta w momencie, w którym jedna z wyżej wymienionych alternatyw wystąpi jako pierwsza. Termin na przyjęcie oferty rozpoczyna się następnego dnia po wysłaniu oferty przez klienta i kończy się z końcem piątego dnia po wysłaniu oferty. Jeśli sprzedawca nie przyjmie oferty klienta w wyżej wymienionym terminie, uznaje się to za odrzucenie oferty, w wyniku czego klient nie jest już związany złożonym przez siebie oświadczeniem woli.
2.4 W przypadku wybrania metody płatności oferowanej przez PayPal, realizacja płatności następuje za pośrednictwem dostawcy usług płatniczych PayPal (Europe) S.a.r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxembourg (dalej „PayPal”), z zastrzeżeniem warunków użytkowania systemu Amazon Payments Europe, dostępnych na stronie https://www.paypal.com/pl/legalhub/paypal/useragreement-full lub, jeśli klient nie posiada konta PayPal, z zastrzeżeniem warunków dla płatności bez konta PayPal, dostępnych na stronie https://www.paypal.com/pl/legalhub/paypal/guest-tnc?locale.x=pl_PL. Jeśli klient płaci za pośrednictwem metody płatności oferowanej przez PayPal, którą można wybrać w procesie zamówienia online, sprzedawca już teraz oświadcza, że przyjęcie oferty klienta następuje w momencie kliknięcia przez niego przycisku, który kończy proces zamówienia.
2.5 W przypadku wybrania metody płatności „Amazon Payments”, realizacja płatności odbywa się za pośrednictwem dostawcy usług płatniczych Amazon Payments Europe s.c.a., 38 Avenue John F. Kennedy, L-1855 Luxemburg (dalej „Amazon”), zastrzeżeniem warunków użytkowania systemu PayPal, dostępnych na stronie https://pay.amazon.eu/help/201751590. Jeśli w procesie zamówienia online klient wybiera opcję „Amazon Payments” jako metodę płatności, klient w momencie kliknięcia przycisku kończącego proces zamówienia równocześnie wydaje zlecenie płatnicze do Amazon. W takim przypadku sprzedawca już teraz oświadcza, że przyjęcie oferty klienta następuje w momencie kliknięcia przez niego przycisku, który kończy proces zamówienia.
2.6 Przy składaniu oferty za pośrednictwem internetowego formularza zamówienia sprzedawcy tekst umowy po jej zawarciu zostaje zapisany przez sprzedawcę i przekazany klientowi w formie tekstowej (np. e-mail, faks lub list) po wysłaniu zamówienia. Sprzedawca nie udostępnia tekstu umowy w żaden inny sposób. Jeśli klient przed wysłaniem zamówienia założył konto użytkownika w sklepie internetowym sprzedawcy, dane zamówienia zostaną zarchiwizowane na stronie internetowej sprzedawcy i będą dostępne bezpłatnie dla klienta za pośrednictwem zabezpieczonego hasłem konta użytkownika, do którego klient może uzyskać dostęp, logując się za pomocą odpowiednich danych logowania.
2.7 Przed złożeniem zamówienia z obowiązkiem zapłaty za pośrednictwem formularza zamówienia online sprzedawcy, klient może rozpoznać ewentualne błędnie wprowadzone dane, uważnie czytając informacje wyświetlane na ekranie. Skutecznym narzędziem technicznym do lepszego wykrywania błędnie wprowadzonych danych może być funkcja powiększania przeglądarki, która powiększa obraz wyświetlany na ekranie. W ramach elektronicznego procesu zamówienia klient może korygować wprowadzone dane za pomocą zwykłych funkcji klawiatury i myszy, aż do kliknięcia przycisku, który kończy proces zamówienia.
2.8 W celu zawarcia umowy dostępny jest tylko język polski.
2.9 Realizacja zamówienia oraz nawiązanie kontaktu odbywa się zazwyczaj za pośrednictwem poczty elektronicznej i zautomatyzowanego procesu realizacji zamówienia. Klient musi upewnić się, że podany przez niego adres e-mail w ramach realizacji zamówienia jest poprawny, tak aby pod tym adresem mogły być odbierane wiadomości e-mail wysyłane przez sprzedawcę. Korzystając z filtrów SPAM, klient musi w szczególności upewnić się, że wszystkie wiadomości e-mail wysyłane przez sprzedawcę lub osoby trzecie, którym sprzedawca zlecił realizację zamówienia, mogą zostać dostarczone.
3) Prawo do odstąpienia od umowy
3.1 Konsumenci mają co do zasady prawo do odstąpienia od umowy.
3.2 Więcej informacji na temat prawa do odstąpienia od umowy znajduje się w pouczeniu o odstąpieniu od umowy sprzedawcy.
4) Ceny i warunki płatności
4.1 O ile z opisu produktu podanym przez sprzedawcę nie określono inaczej, podane ceny są cenami całkowitymi zawierającymi ustawowy podatek VAT. Wszelkie dodatkowe koszty dostawy i wysyłki zostaną wskazane osobno w opisie danego produktu.
4.2 Opcja/opcje płatności zostanie/zostaną przedstawione klientowi w sklepie internetowym sprzedawcy.
4.3 W przypadku wybrania metody płatności „SOFORT” realizacja płatności odbywa się za pośrednictwem dostawcy usług płatniczych SOFORT GmbH, Theresienhöhe 12, 80339 Monachium (dalej „SOFORT”). Aby móc zapłacić kwotę faktury za pośrednictwem „SOFORT”, klient musi posiadać konto bankowe online, które współpracuje z systemem płatności „SOFORT”, odpowiednio potwierdzić swoje dane podczas procesu płatności i potwierdzić zlecenie płatności do „SOFORT”. Transakcja płatnicza jest następnie natychmiast dokonywana przez „SOFORT”, a konto klienta zostaje obciążone. Więcej informacji na temat metody płatności „SOFORT” klient może uzyskać pod adresem https://www.klarna.com/sofort/.
4.4 W przypadku płatności za pośrednictwem dostawcy usług płatniczych „Shopify Payments”, realizacja płatności odbywa się za pośrednictwem dostawcy usług płatniczych Stripe Payments Europe Ltd. 1, Grand Canal Street Lower, Grand Canal Dock, Dublin, Irlandia (dalej „Stripe”). Poszczególne metody płatności oferowane przez Shopify Payments są przekazywane klientowi w sklepie internetowym sprzedawcy. W celu przetwarzania płatności Stripe może korzystać z innych usług płatniczych, w odniesieniu do których mogą obowiązywać specjalne warunki płatności, o których klient zostanie poinformowany oddzielnie. Więcej informacji na temat „Shopify Payments” można znaleźć pod adresem https://www.shopify.com/legal/terms-payments/pl.
4.5 W przypadku wybrania metody płatności dostawcy usług płatniczych „Mollie”, realizacja płatności odbywa się za pośrednictwem dostawcy usług płatniczych Mollie B.V., Keizersgracht 313, 1016 EE Amsterdam, Holandia (dalej „Mollie”). Poszczególne metody płatności oferowane przez Mollie są przekazywane klientowi w sklepie internetowym sprzedawcy. W celu przetwarzania płatności Mollie może korzystać z innych usług płatniczych, w odniesieniu do których mogą obowiązywać specjalne warunki płatności, o których klient zostanie poinformowany oddzielnie. Więcej informacji na temat „Mollie” można znaleźć pod adresem https://www.mollie.com/pl/.
4.6 W przypadku wybrania metody płatności „płatność odroczona”, cena zakupu jest należna po dostarczeniu i wystawieniu faktury. W takim przypadku cena zakupu musi zostać uiszczona bez potrąceń w ciągu 14 (czternastu) dni od otrzymania faktury, chyba że uzgodniono inaczej. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do oferowania metody płatności „płatność odroczona” tylko do określonej wielkości zamówienia i odrzucenia tej metody płatności w przypadku przekroczenia określonej wielkości zamówienia. W takim przypadku sprzedawca poinformuje klienta w ramach informacji o płatności w sklepie internetowym o odpowiednim ograniczeniu płatności.
4.7 W przypadku wybrania metody płatności polecenia zapłaty SEPA, kwota faktury jest należna do zapłaty po wystawieniu upoważnienia do polecenia zapłaty SEPA, ale nie przed upływem terminu na przekazanie wstępnego zgłoszenia. Pobranie należności w ramach polecenia zapłaty następuje, gdy zamówione towary opuszczają magazyn sprzedawcy, ale nie przed upływem terminu na przekazanie wstępnego zgłoszenia. Wstępne zgłoszenie („pre-notification”) to każde powiadomienie (np. faktura, polisa, umowa) sprzedawcy skierowane do klienta, które informuje o obciążeniu za pomocą polecenia zapłaty SEPA. Jeśli polecenie zapłaty nie zostanie uznane z powodu niewystarczających środków na koncie lub z powodu podania nieprawidłowych danych bankowych, lub jeśli klient sprzeciwi się obciążeniu konta, mimo że nie jest do tego uprawniony, klient poniesie opłaty poniesione przez odpowiedni bank w wyniku obciążenia zwrotnego, jeśli ponosi za to odpowiedzialność.
5) Warunki dostawy i wysyłki
5.1 Jeżeli sprzedawca oferuje wysyłkę towaru, dostawa odbywa się w obszarze dostawy określonym przez sprzedawcę na adres dostawy podany przez klienta, chyba że uzgodniono inaczej. Dla realizacji transakcji decydujący jest adres dostawy podany w ramach realizacji zamówienia przez sprzedającego. Niezależnie od tego, w przypadku wyboru metody płatności PayPal, decydujący jest adres dostawy zapisany przez klienta w systemie PayPal w momencie dokonywania płatności.
5.2 Jeśli dostawa towarów nie dojdzie do skutku z przyczyn leżących po stronie klienta, koszty poniesione z tego tytułu przez sprzedawcę pokrywa klient. Nie dotyczy to kosztów wysyłki zwrotnej, jeżeli klient skutecznie skorzysta z prawa odstąpienia od umowy. W przypadku skutecznego skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy, do kosztów zwrotu stosuje się postanowienia zawarte w pouczeniu odstąpienia od umowy sprzedawcy.
5.3 Jeżeli klient działa jako przedsiębiorca, ryzyko przypadkowej utraty i przypadkowego pogorszenia jakości sprzedanego towaru przechodzi na klienta z chwilą dostarczenia towarów przez sprzedawcę spedytorowi, przewoźnikowi lub innej osobie lub organizacji wyznaczonej do realizacji wysyłki. Jeśli klient działa jako konsument, ryzyko przypadkowej utraty i przypadkowego pogorszenia jakości sprzedanego towaru przechodzi co do zasady dopiero z chwilą wydania towaru klientowi lub osobie upoważnionej do jego odbioru. Niezależnie od powyższego, ryzyko przypadkowej utraty i przypadkowego pogorszenia jakości sprzedanego towaru przechodzi na klienta, nawet w przypadku konsumentów, z chwilą dostarczenia towarów przez sprzedawcę spedytorowi, przewoźnikowi lub osobie czy też instytucji w inny sposób wyznaczonej do realizacji wysyłki, jeżeli klient zlecił realizację wysyłki spedytorowi, przewoźnikowi lub osobie czy też instytucji w inny sposób wyznaczonej do realizacji wysyłki, a sprzedawca nie wskazał wcześniej klientowi tej osoby lub instytucji do realizacji wysyłki.
5.4 Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy w przypadku nieprawidłowej lub niewłaściwej dostawy własnej. Ma to zastosowanie wyłącznie w przypadku, gdy sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie towaru i zawarł z dostawcą rozsądną transakcję zastępczą obejmującą dostawę z należytą starannością. Sprzedający dołoży wszelkich uzasadnionych starań w celu pozyskania towaru. W przypadku braku dostępności lub tylko częściowej dostępności towaru, klient zostanie o tym niezwłocznie poinformowany, a zapłata zostanie niezwłocznie zwrócona.
5.5 Odbiór własny nie jest możliwy ze względów logistycznych.
6) Zastrzeżenie własności
Jeżeli sprzedawca dostarcza towar przed uiszczeniem całkowitej ceny przez klienta, sprzedawca zastrzega sobie prawo własności dostarczonego towaru do momentu dokonania pełnej zapłaty należnej ceny zakupu.
7) Odpowiedzialność z tytułu wad (rękojmia)
7.1 O ile poniższe przepisy nie stanowią inaczej, zastosowanie mają ustawowe przepisy o odpowiedzialności z tytułu wad. Nie dotyczy to umów o dostawę towarów:
7.2 Jeśli klient działa jako przedsiębiorca,
sprzedawca ma wybór rodzaju wykonania uzupełniającego;
okres przedawnienia dla wad nowych towarów wynosi jeden rok od dostawy towaru;
prawa i roszczenia z tytułu wad są wyłączone w przypadku towarów używanych;
bieg terminu przedawnienia nie rozpoczyna się ponownie, jeżeli w ramach odpowiedzialności za wady dokonano dostawy zastępczej.
7.3 Powyższe ograniczenia odpowiedzialności i skrócenie terminów nie mają zastosowania
w przypadku roszczeń odszkodowawczych i roszczeń o zwrot kosztów poniesionych przez klienta,
w przypadku, gdy sprzedawca podstępnie zataił wadę,
dla towarów, które były używane w budynku zgodnie z ich normalnym przeznaczeniem i spowodowały jego wadliwość,
w przypadku jakichkolwiek istniejących zobowiązań sprzedawcy do dostarczania aktualizacji produktów cyfrowych, w przypadku umów o dostawę towarów z elementami cyfrowymi.
7.4 Ponadto w przypadku przedsiębiorców ustawowe terminy przedawnienia dla istniejącego ustawowego roszczenia regresowego pozostają nienaruszone.
7.5 Jeśli klient działa jako konsument, jest on proszony o zareklamowanie towaru dostarczonego z oczywistymi uszkodzeniami transportowymi bezpośrednio u dostawcy i poinformowanie o tym sprzedawcy. Jeśli klient tego nie dokona, nie będzie to miało wpływu na jego ustawowe lub umowne roszczenia z tytułu wad.
8) Realizacja kuponów promocyjnych
8.1 Kupony promocyjne, które są wydawane bezpłatnie przez sprzedawcę w ramach kampanii promocyjnych o określonym okresie ważności i które nie mogą być zakupione przez klienta (zwane dalej „kuponami promocyjnymi”), mogą być realizowane wyłącznie w sklepie internetowym sprzedawcy i tylko w określonym terminie.
8.2 Poszczególne produkty mogą być wyłączone z oferty promocyjnej, pod warunkiem że odpowiednie ograniczenie wynika z treści kuponu promocyjnego.
8.3 Realizacja kuponów promocyjnych jest możliwa wyłącznie przed zakończeniem procesu składania zamówienia. Późniejsze rozliczenie kuponu nie jest możliwe.
8.4 W ramach jednego zamówienia może zostać zrealizowany tylko jeden kupon promocyjny.
8.5 Wartość towaru musi być co najmniej równa kwocie kuponu promocyjnego. Sprzedawca nie zwraca ewentualnych pozostałych środków.
8.6 Jeśli wartość kuponu promocyjnego nie jest wystarczająca do pokrycia zamówienia, można wybrać jedną z innych metod płatności oferowanych przez sprzedawcę w celu uregulowania różnicy.
8.7 Środki w ramach kuponu promocyjnego nie są ani wypłacane w gotówce ani nie podlegają oprocentowaniu.
8.8 Kupon promocyjny nie podlega zwrotowi, jeśli towar opłacony w całości lub w części kuponem promocyjnym zostanie zwrócony przez klienta w ramach ustawowego prawa do odstąpienia od umowy.
8.9 Kupon promocyjny można przekazać innej osobie. Sprzedawca może wykonać usługę ze skutkiem zwalniającym na rzecz odpowiedniego posiadacza, który zrealizuje kupon promocyjny w sklepie internetowym sprzedawcy. Nie ma to zastosowania, jeśli sprzedawca wie lub w wyniku rażącego zaniedbania nie wie o braku upoważnienia, niezdolności do czynności prawnych lub braku uprawnień do reprezentacji odpowiedniego posiadacza.
9) Realizacja kuponów podarunkowych
9.1 Kupony, które można nabyć za pośrednictwem sklepu internetowego sprzedawcy (dalej „kupony podarunkowe”), mogą być wykorzystane wyłącznie w sklepie internetowym sprzedawcy, chyba że w kuponie zaznaczono inaczej.
9.2 Kupony podarunkowe i środki pozostałe w ramach kuponów podarunkowych mogą być wykorzystane do końca trzeciego roku po roku zakupu kuponu. Pozostałe środki zostaną przyznane klientowi do daty wygaśnięcia ważności kuponu.
9.3 Kupony podarunkowe można zrealizować wyłącznie przed zakończeniem procesu składania zamówienia. Późniejsze rozliczenie kuponu nie jest możliwe.
9.4 W ramach jednego zamówienia może zostać zrealizowany tylko jeden kupon podarunkowy.
9.5 Kupony podarunkowe mogą być wykorzystywane wyłącznie do zakupu towarów, a nie do zakupu kolejnych kuponów podarunkowych.
9.6 Jeśli wartość kuponu podarunkowego nie jest wystarczająca do pokrycia zamówienia, można wybrać jedną z innych metod płatności oferowanych przez sprzedawcę w celu uregulowania różnicy.
9.7 Środki w ramach kuponu podarunkowego nie są ani wypłacane w gotówce ani nie podlegają oprocentowaniu.
9.8 Kupon podarunkowy jest przeznaczony do użytku wyłącznie przez osobę podaną na kuponie. Przeniesienie kuponu podarunkowego na osoby trzecie jest wykluczone. Sprzedawca jest uprawniony, ale nie zobowiązany, do sprawdzenia materialnego uprawnienia danego posiadacza kuponu.
10) Obowiązujące prawo
Wszystkie stosunki prawne stron podlegają prawu Republiki Federalnej Niemiec, z wyłączeniem przepisów dotyczących międzynarodowej sprzedaży towarów. W przypadku konsumentów ten wybór prawa ma zastosowanie tylko w takim zakresie, w jakim ochrona przyznana przez bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa kraju, w którym konsument ma miejsce zwykłego pobytu, nie zostanie cofnięta.
11) Właściwość sądu
Jeżeli klient działa jako handlowiec, osoba prawna prawa publicznego lub specjalny fundusz prawa publicznego z siedzibą na terytorium Republiki Federalnej Niemiec, wyłącznym sądem właściwym dla wszystkich sporów wynikających z niniejszej umowy jest sąd właściwy dla siedziby sprzedawcy. Jeżeli siedziba klienta znajduje się poza terytorium Republiki Federalnej Niemiec, wyłącznym sądem właściwym dla wszystkich sporów wynikających z niniejszej umowy jest sąd właściwy dla siedziby sprzedawcy, jeśli umowę lub roszczenia wynikające z umowy można przypisać działalności zawodowej lub handlowej klienta. W powyższych przypadkach sprzedawca jest jednak w każdym przypadku uprawniony do zwrócenia się do sądu właściwego dla siedziby klienta.
12) Alternatywne rozstrzyganie sporów
12.1 Komisja Europejska udostępnia platformę internetowego rozstrzygania sporów pod następującym adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr
Platforma ta służy jako punkt kontaktowy do pozasądowego rozstrzygania sporów wynikających z internetowych umów kupna lub umów o świadczenie usług, w które zaangażowany jest konsument.
2.2 Sprzedawca nie jest zobowiązany ani nie wykazuje gotowości do uczestniczenia w procedurze rozstrzygania sporów przed organem ds. rozstrzygania sporów konsumenckich.